SI / EN

Reportaža Geko Ypres rally 2013!

Reportaža Geko Ypres rally 2013!


Organizatorji rallyja Saturnus smo obiskali rally Ypres, ki šteje za evropsko rally prvenstvo (ERC) in je bil organiziran že 49 leto zapored. Hkrati je potekal tudi 21. rally historikov. Ypres se nahaja na severozahodu Belgije v flamski provinci. Mesto, ki ima nekaj več kot 35.000 prebivalcev je znano po tem, da so bili tu prvič uporabljeni bojni plini v prvi svetovni vojni. Mestna hiša v Ypresu pa spada v kulturno dediščino UNESCO.




Rally, ki je potekal od 27. do 29. junija si je ogledalo več kot 200.000 ljudi pri organizaciji je sodelovalo več kot 1200 prostovljcev. Rallyja se je skupaj s historiki udeležilo 205 posadk, ki so morale opraviti z 20. hitrostnimi preizkušnjami v skupni dolžini nekaj več kot 297 km.  Celotna skupnost praktično »živi« za ta dogodek, saj jim je jasno, da je to en izmed glavnih virov dohohdka mesta. Servisna cona se je namreč nahajala v samem središču mesta, na velikem trgu Ypresa.  V četrtek je potekal t.i. shakedown, na katerem je prvih 15 posadk po prioritetni listi FIA opravilo s kvalifikacijami za štartna mesta, na prvi hitrostni preizkušnji, preostali pa so preizkusili dirkalnike. To je bil sploh prvi asfaltni rally na katerem so potekale kvalifikacije. Zmagovalec kvalifikacij je imel možnost, da si izbere štartno pozicijo. Freedy Loix je s Škodo Fabia S2000 postal zmagovalec kvalifikacij in si tako izbral, da bo štartal kot prvi. Po prvem dnevu je bil prepričljivo v vodstvu sedemkratni zmagovalec rallyja Ypres domačin Freddy Loix, ki je imel po 5. hitrostnih preizkušnjah 1m 36s prednosti pred Bryanom Bouffierom iz Francije in 2m  3s pred Craigom Breenom iz Irske. Drugi dan je Loix lahko mirno nadzoroval potek rallyja in tako zmagal še osmič na rallyju Ypres. Bouffier in Breen sta obdržala drugo in tretje mesto.

Na rallyju sta veliko zanimanja poželi tudi predtekmovalni vozili R5, Peugeot 208 T16 in Ford Fiesta, ki sta ju vozila Belgijec Thierry Neuville in Britanec Kris Meeke. R5 dirkalniki naj bi predstavljali prihodnost rallyja. Dirkalnika sta trenutno še brez homologacije, vendar po videnem že lahko rečemo, da bosta dirkalnika v prihodnje zagotovo med najhitrejšimi. Za razliko od S2000 nista tako »dirkalno« glasna, vendar je njuna prednost, da imata pri nižjih vrtljajih večji navor in sta s tem precej hitrejša na nekoliko počasnejših hitrostnih preizkušnjah.





Imeli smo tudi priložnost, da si ogledamo vodstveno sobo iz katere se spremlja rally. Na lastne oči smo se lahko prepričali, da gre za izjemno dobro organiziran in spromoviran rally, kar jim omogočajo precej večja sponzorska sredstva in tudi precej večji trg kot je naš. Zagotovo je bil rally Ypres super izkušnja iz katere bomo lahko črpali tudi pri pripravi 37. rallyja Saturnus.



Končni rezultati GEKO rally Ypres (ERC):



1.

BEL

Loix, Freddy-Miclotte, Frederic

Škoda Fabia  S2000

Škoda Motorsport

2:32:19.4

2.

FRA

Bouffier, Bryan-Vanneste, Lara

Peugeot 207 S2000

2:33:40.4

3.

IRL

Breen, Craig-Nagle, Paul

Peugeot 207 S2000

Peugeot Rally Academy

2:34:11.9