SI / EN

Na Gorjancih najbolj kakovostna dirkaška zasedba doslej

Na Gorjancih najbolj kakovostna dirkaška zasedba doslej

Letos bodo gledalci na Gorjancih priča nastopom številnih zelo kakovostnih dirkačev, ki bodo na 4,3 km dolgi tekmovalni progi krotili vrhunske dirkalnike. Gre za športne prototipe, formule in turne avtomobile, ki pod pokrovi motorjev skrivajo nekaj sto “konjskih moči” in so pripravljeni posebej za sprinterski način dirkanja.

Staviti gre na četverico dirkačev

Zmagovalca dirke gre najverjetneje iskati v četverici dirkačev, ki bodo nastopili s športnimi prototipi dveh vodilnih proizvajalcev, francoske Norme in italijanske Oselle. Vsi se lahko pohvalijo z odmevnimi dosežki v evropskem merilu. Poker favoritov predstavljajo domači as Patrik Zajelšnik, Francoz Sebastien Petit, Čeh Vaclav Janik in Italijan Stefano Di Fulvio.

Patrik Zajelšnik je na Gorjancih nazadnje nastopil leta 2016, ko je v prvi nedeljski vožnji postavil tudi še danes veljavni rekord tekmovalne proge. Ure so se tedaj ustavile pri 1:38,88. Zajelšnik kljub premoči na tej dirki ni slavil zmage, saj mu je v drugi vožnji načrte prekrižal dež. Ta je za zmagovalca okronal Italijana Stefana Di Fulvia, ki je tedaj nastopal še s starodobnim, a vseeno izjemno hitrim prototipom. Glede na prakso na gorskohitrostnih dirkah je nastopil na začetku startne liste, ko je nad progo še sijalo sonce.

Di Fulvio se na letošnjo dirko vrača s sodobnim dirkalnikom Osello PA30, ki bo zagotovo konkurenčen za sam vrh tudi v povsem suhih, oziroma enakovrednih pogojih.

Seveda ne moremo mimo Vaclava Janika, ki je v zadnjih sedmih sezonah na Gorjancih nanizal tri zmage in je s tem eden najuspešnejših dirkačev. Branil bo tudi lansko zmago, ko je slavil pred Vladimirjem Stankovičem na drugem in Milanom Bubničem na tretjem mestu. Stankovič in Bubnič bosta na Gorjancih nastopila tudi letos, prvi z novim dirkalnikom, drugi pa v svoji legendarni Lancii Delti, ki bo verjetno ponovno težko ulovljiva za vse v generalni razvrstitvi slovenskega državnega prvenstva.

Prvič se bo na Gorjancih predstavil francoski dirkač Sebastien Petit. Lahko bi rekli, da gre za “številko tri” evropskih gorskohitrostnih dirk. Petit se namreč običajno uvršča takoj za italijanska šampiona Simoneja Faggiolija in Crhistiana Merlija, ki v zadnjem desetletju veljata za najhitrejša gorska dirkača v Evropi. Kljub temu, da se bo Petit s tekmovalno progo na Gorjancih soočil prvič, lahko od njega vsekakor pričakujemo naskok na zmago.

Kdo bo najhitrejši rival Milana Bubniča?

Na Gorjancih bo nastopilo tudi nekaj ekstremnih turnih avtomobilov, ki jih gledalci običajno najbolj nestrpno pričakujejo. Ob Bubničevi Lancii lahko med domačimi dirkači navedemo še Mateja Grudnika, ki se bo prvič predstavil s svojim novim dirkalnikom, močno predelanim Renaultom Cliom razreda E1. Vračata se tudi Luka Likovič (BMW E46 M3 skupine E1) in Rado Raspet (Audi R8 GT3).

Glede na pretekle rezultate velja izpostaviti vsaj še tri dirkače. Prvi je Čeh Karel Trneny z ekstremno predelano Škodo Fabio E1 (lani izvrsten na GHD Lučine), sledita pa tudi hrvaška predstavnika Domagoj Pereković (Mitsubishi Lancer E1) in Dejan Dimitrijević (Seat Leon E1), ki večinoma prevladujeta dirkah hrvaškega prvenstva.

Na listi prijav rekordno število dirkačev

Ob tako visokem številu prijav (skupno 156) bo tu seveda še kopica ostalih dirkačev, ki bodo poskrbeli za pravi dirkaški praznik. Dodajmo še izjemno atraktiven dirkalnik Renault R.S. 01, s katerim se bo predstavil Francoz Philippe Schmitter Frey, nastopili pa bodo tudi vsi vodilni v letošnji sezoni slovenskega in hrvaškega državnega prvenstva ter številni dragoceni in hitri starodobniki.